به گفته یک توسعهدهنده سابق سونی، این شرکت از استودیوهای بزرگ خود مانند سانتا مونیکا و ناتی داگ میخواهد که بازیهایشان حداقل امتیاز 90 را از سایت متاکریتیک کسب کنند. این سایت یکی از معتبرترین منابع برای دنبال کردن نقدهای حرفهای بازیها است.
سونی به عنوان یک ناشر بازیهای ویدئویی، شهرت زیادی برای عناوین انحصاری خود دارد که معمولاً امتیازات بالایی از منتقدان دریافت میکنند. بازیهای مانند گاد آف وار، The Last of Us Part 2، Uncharted 4 و Shadow of the Colossus، برخی از مثالهای این بازیهای پرطرفدار هستند.
اما آیا سونی به صورت رسمی از توسعهدهندگان خود انتظار دارد که بازیهایشان به نمره خاصی در متاکریتیک برسد؟ به گفته رافائل گراستی، هنرمند سابق استودیو سانتا مونیکا که در تولید God of War نقش داشته است، پاسخ مثبت است.
گراستی در پادکست پرتغالی Flow Games گفته است که سونی نقدهای حرفهای را به عنوان یک معیار برای سنجش موفقیت بازیهایش در نظر میگیرد و از استودیوهای بزرگ خود رسماً میخواهد که حداقل امتیاز 90 را از متاکریتیک بگیرند.
البته، گراستی تأکید کرده است که سونی پاداش تولید بازیهایش را براساس فروش و نه براساس امتیازات تعیین میکند. او همچنین گفته است که سونی به استودیوهایش فشار نمیدهد که در موعد مقرر بازیهایشان را تحویل دهند و اگر نیاز باشد، سازندگان میتوانند برای بهبود کیفیت بازیهایشان زمان بیشتری درخواست کنند.
گرچه این اظهارات گراستی به نظر منطقی میآیند، اما ایده اینکه یک ناشر بزرگ به صورت رسمی از توسعهدهندگان خود انتظار دارد که بازیهایشان به یک سطح خاص از امتیازات برسند، ممکن است برخی را ناراحت کند. شما در این باره چه فکر میکنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.