مایکروسافت (Microsoft) با راهاندازی کمپین بازاریابی جدیدی، نمایشی جذاب و هیجانانگیز از کنسولهای بازی ویدئویی ایکسباکس سری X (Xbox Series X) و برخی عناوین کلیدی بازیهای ویدئویی ارائه کرده است. این کمپین بازاریابی که با شعار “قدرت رویاهایت را شکوفا کن” آغاز شده، همزمان با نهایی شدن تملک اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت انجام شده است. به نظر میرسد این زمانبندی، برای نشان دادن آغاز عصر جدیدی برای ایکسباکس باشد، زیرا پس از تملک اکتیویژن بلیزارد، انتظار میرود مایکروسافت به طور جدی وارد عرصه بازیهای تلفن همراه شود.
فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، در یک مصاحبه اخیر توضیح داد که تصمیم به خرید اکتیویژن بلیزارد، از آرزو و نیاز شناخته شده برای ورود مایکروسافت به حوزه بازیهای تلفن همراه برای ادامه رشد برند ایکسباکس ناشی شده است. شاید به مناسبت آغاز این مرحله جدید برای ایکسباکس، یا شاید همزمانی تصادفی، مایکروسافت کمپین بازاریابی جدیدی را آغاز کرده است که به گفته منابع آگاه، تا تعطیلات سال نو ادامه خواهد داشت.
این کمپین با انتشار یک ویدئو 3 دقیقهای آغاز شد که برخی از بازیهای شناخته شده و پرطرفدار ایکسباکس از جمله بازی آینده “سنوآ ساگا: هلبلید 2” (Senua’s Saga: Hellblade 2)، “فورزا موتور اسپورت” (Forza Motorsport)، “سایبرپانک 2077” (Cyberpunk 2077) و البته “استارفیلد” (Starfield) را به نمایش گذاشت.
همچنین در 19 اکتبر، لوگوی ایکسباکس بر روی کره لاس وگاس (Las Vegas Sphere) که بسیار مناسب برای نمایش لوگوی دایرهای شکل ایکسباکس است، به نمایش درآمد. این نمایش یک دقیقهای همانند ویدئوی “قدرت رویاهایت را شکوفا کن” بر چهار بازی یاد شده و همچنین کنسولهای فعلی ایکسباکس سری X تمرکز داشت که برای بسیاری از بازیکنان در لاس وگاس، بدون شک یک تجربه هیجانانگیز در شب پنجشنبه بوده است.
بسیاری از طرفداران منتظرند ببینند پس از نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت که فرایند نظارتی آن 20 ماه طول کشید، چه رویدادهایی رخ خواهد داد. فیل اسپنسر در پادکست رسمی ایکسباکس، تأکید کرد که عناوین مجموعه بازی “کال آو دیوتی” (Call of Duty) انحصاری ایکسباکس نخواهند شد. در واقع به دلیل مسائل فنی ادغام تعداد زیادی از تیمهای جدید زیر چتر مایکروسافت، احتمالاً طول خواهد کشید تا بازیهای اکتیویژن بلیزارد به سرویس اشتراکی ایکسباکس گیم پس (Xbox Game Pass) اضافه شوند.
زیرا تا پیش از اکتبر، به دلیل عدم قطعیت وضعیت معامله، گامهایی برای افزودن کاتالوگ بازیهای اکتیویژن بلیزارد به این سرویس اشتراکی برداشته نشده بود. اما در بلندمدت، مشترکان میتوانند انتظار داشته باشند که بازیهای جدید و هیجانانگیز بیشتری به مجموعه ایکسباکس گیم پس اضافه خواهد شد. فیل اسپنسر حتی فهرستی از چندین مجموعه بازی اکتیویژن بلیزارد را نام برد که لایق بازسازی و بازگشت هستند. بنابراین هواداران مایکروسافت میتوانند انتظار داشته باشند که در آینده نزدیک شاهد ظهور دوباره برخی از برندهای بازی محبوب قدیمی با کیفیتی به روز شده باشند.
به نظر میرسد با تکمیل موفقیتآمیز معامله اکتیویژن بلیزارد و آغاز کمپین بازاریابی جدید، مایکروسافت تلاش دارد تا جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده بازیهای ویدئویی تثبیت کند. بنابراین علاقهمندان به بازیهای ویدئویی میتوانند منتظر ظهور آثاری جذاب از این شرکت در آینده نزدیک باشند. ادامه متن خبر با 400 کلمه جدید: البته هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت قصد دارد عناوین اکتیویژن بلیزارد را به صورت انحصاری برای کنسولهای ایکسباکس عرضه کند یا خیر. اما با توجه به سخنان فیل اسپنسر مبنی بر عدم انحصاری شدن سری بازیهای کال آو دیوتی، به نظر میرسد مایکروسافت تمایل چندانی به انحصاری کردن این عناوین ندارد.
شاید هدف اصلی مایکروسافت از خرید اکتیویژن بلیزارد، بیشتر تقویت سرویس اشتراکی ایکسباکس گیم پس با افزودن عناوین جدید باشد. البته این احتمال هم وجود دارد که برخی از عناوین، به صورت انحصاری و در بازههای زمانی مشخصی، ابتدا برای ایکسباکس عرضه شوند. علاوه بر این، مایکروسافت میتواند با بهرهگیری از توانمندیهای استودیوهای اکتیویژن بلیزارد، بر روی تولید محتوای انحصاری بیشتری برای خود تمرکز کند. البته فعلا هیچ برنامه مشخصی برای ساخت بازیهای انحصاری جدید اعلام نشده است.